´t Kasteel

In de middeleeuwen werden kastelen gebouwd om mensen te beschermen. In zo’n groot gebouw met dikke muren zat eigenlijk een klein dorpje verstopt waar allerlei soorten mensen woonden en samenwerkten. Iedereen had er zijn eigen belangrijke rol. Hoe een dagje op een kasteel eruit zag? Avontuurlijk, uitdagend en zeker ook heel leerzaam.

In IJsselstein groeien onze kinderen op met uitzicht op de kasteeltoren en de verhalen van ons oude kasteel. Het is letterlijk en figuurlijk het fundament waarop onze school gebouwd is. Wij bieden een veilige plek aan alle kinderen om te leren, spelen en zichzelf te ontwikkelen. We bereiden ze voor op een toekomst waarin je samenwerkt en samen bouwt aan een mooie wereld. Wees welkom op ’t Kasteel!

Pijlers van ’t Kasteel

Onder een kasteel hoort een stevig fundament. Zo leg je een goede basis voor de toekomst. Op school bouwen we samen met de kinderen het fundament voor taal, lezen en rekenen. Maar wat hebben onze kinderen over 10 of 15 jaar nog meer nodig? Wij geven ze daarom alle ruimte om zichzelf op verschillende gebieden te ontwikkelen. Wie ben je? Waar ben je goed in? Wat vind je leuk? Om dat te ontdekken hebben we ’t Kasteel gebouwd op 6 pijlers.

1. Spelenderwijs Engels leren
  2. Groepsoverstijgend samenwerken
  3. Creativiteit stimuleren met kunst en cultuur
  4. Talenten ontwikkelen
  5. Ontzorgen door extra service
  6. Lekker buitenspelen

Op www.basisschooltkasteel.nl leest u meer over onze school.