De Schakel in actie voor het goede doel

Afgelopen vrijdag organiseerde de leerlingenraad van OBS De Schakel een spetterende fancy fair voor Stichting Het Vergeten Kind. Door de hele school heen konden bezoekers voor een klein bedrag leuke spelletjes en activiteiten te doen, onder leiding van groep 8, de leerlingenraad en uiteraard de leerkrachten. En dat alle kleine beetjes helpen, bleek toen alle inkomsten bij elkaar opgeteld waren; maar liefst € 510,60 heeft de school bij elkaar gebracht.

´Het is nog nooit zo druk geweest in de school´ vertelt directeur Britt Reinsma, ´De hele buurt was uitgelopen om deel uit te maken van de gezelligheid.´ En er was dan ook voor elke wat wils. De oudhollandse spelletjes konden door jong en oud gedaan worden. Voor de creatieve bezoekers was er maskers maken, iedereen kon zich laten schminken, er was een manicure voor de dames, taart en lekkers voor de snoepers, verse munt voor theeliefhebbers en een disco voor wie niet stil kon zitten. Op de kinderboekenmarkt kon iedereen bovendien voor een klein bedrag een boek mee naar huis nemen.

In het kader van goed burgerschap en zorgen voor elkaar organiseert de leerlingenraad van De Schakel ieder jaar een actie voor een goed doel. Dit keer kozen de kinderen ervoor om het geld ten goede te laten komen aan Stichting Het Vergeten Kind, die kwetsbare kinderen een steuntje in de rug geeft. De stichting strijdt voor een Nederland waarin elk kind zich écht kind voelt, zich goed ontwikkelt en volwaardig meedoet in de maatschappij.