De Meander haalt ruim 4.000 euro op voor KiKa

De leerlingen van openbare daltonschool De Meander weten dat niet iedereen het zo goed getroffen heeft als zij. Daarom zamelen zij jaarlijks geld in voor een goed doel. Dit jaar hebben ze maar liefst € 4.282,35 bijeengebracht voor een doel dat hen erg aan het hart gaat, namelijk KiKa, de stichting die fondsen werft voor onderzoek naar kinderkanker. Daarnaast hebben zij een bedrag van 500 euro gereserveerd voor nieuwe school-t-shirts.Om dit mooie bedrag bijeen te krijgen renden ze de benen uit hun lijf tijdens een sponsorloop en organiseerden zij een plantjesmarkt op school. Op vrijdag 10 mei heeft de directeur van De Meander onder toeziend oog van alle leerlingen het bedrag symbolisch overhandigd aan KiKa.

De sponsorloop werd gehouden op de dag van de koningsspelen, 12 april jl., waar alle kinderen van de Meander, jong en oud, aan mee deden. De leerlingen probeerden in een half uurtje zoveel mogelijk rondjes te lopen, en konden zich hiervoor laten sponsoren door ouders, buren, ooms, tantes, en andere familieleden en bekenden. Ook de jaarlijkse plantjesmarkt die georganiseerd werd door de school, was een groot succes. “Ik ben erg trots op wat de leerlingen hebben gepresteerd, maar ook wat de ouders, collega’s en vrijwilligers hebben bijgedragen aan deze twee activiteiten om de actie tot zo’n groot succes te maken. Door ieders inspanningen hebben wij KiKa een prachtig bedrag kunnen overhandigen”, zegt directeur Annemieke Verweij enthousiast. “Volgend jaar komen we weer in actie voor een goed doel. Dan gaan we natuurlijk proberen om weer een mooi bedrag op te halen voor een mooi doel!”